Poznaj nasze marki


Kumho Tyre: 60 lat na rynku, tak krótko a tak dużo!

W 2020 roku Kumho Tyre obchodzi 60-lecie istnienia. Z jednej strony sześćdziesiąt lat to dużo, ale z drugiej - Kumho to jedna        z najmłodszych marek z wiodących producentów opon, co sprawia, że ​​dotychczasowy sukces jest jeszcze bardziej imponujący. Ale od początku…

 

Jak to się zaczęło?

Wszystko zaczęło się od południowokoreańskiej firmy transportowej Kwangju Buslines, która nie była w pełni zadowolona z jakości dostarczanych opon do używanych              w swoich usługach pojazdów. W związku z tym, właściciel Incheon Park postanowił założyć własną fabrykę opon pod nazwą Samyang Tire Co., a wkrótce potem wyprodukował pierwszą oponę do samochodów kompaktowych, jaką kiedykolwiek wyprodukowano w Korei Południowej.

 

Kolejny krok...

Wraz z dynamicznym rozwojem firmy i szybkim podbojem rynku koreańskiego, zdecydowano się na zrobienie kolejnego kroku i nawiązanie współpracy z amerykańskim producentem opon, co pozwoliło na zdecydowane rozszerzenie działalności.

Aby przyspieszyć ekspansję na rynku brytyjskim, w 1977 roku została założona spółka o nazwie Kumho Tyre. Pod tą nazwą opony rodem z Korei rozpoznawalne są dziś na całym świecie.

Kumho Tyre to globalny gracz posiadający obecnie 8 zakładów produkcyjnych w Korei, Wietnamie, Chinach i USA., a także centra badawczo-rozwojowe w Korei, Chinach, Europie i Ameryce Północnej. W 2016 w Macon (stan Georgia) otwarto najmłodszą i najbardziej zaawansowaną fabrykę opon. Fabryka wyposażona została w zautomatyzowany system produkcji, zaawansowany system śledzenia z technologią RFID, a także pojazdy sterowane laserowo i bezzałogowe pojazdy transportowe.

 

Co jest sekretem sukcesu?

W dużym skrócie - innowacyjne projekty oraz zaawansowane procesy produkcyjne. To właśnie inżynierowie Kumho byli pierwszymi, którzy:

  • wymyślili koncepcję opony typu Run Flat,

  • stworzyli 32-calową oponę do pojazdów typu SUV

  • zaprojektowali czerwone, niebieskie i żółte opony dymne do zawodów driftowych

  • wyposażyli Mercedesa-Benz Klasy A w opony z certyfikatem UE (185/65 R15 88H Solus KH15 MO) w 2007 roku

Opony Kumho produkowane są pod ścisłą kontrolą jakości i regularnie otrzymują wiele uznanych nagród. Konstrukcja bieżnika wielu opon UHP (Ultra High Performance, czyli opony o ultra wysokich osiągach), takich jak ECSTA PS91 oraz ECSTA PS71 czy SUV Crugen HP71, została wyróżniona wieloma nagrodami Design Awards. Opony Kumho otrzymały m.in. nagrodę Good Design Award 2020 (G-Mark) dla dwóch swoich produktów, dzięki czemu firma jest laureatem wszystkich czterech najbardziej prestiżowych nagród w świecie design. Lista obejmuje iF Design Award i Red Dot Design Award z Niemiec oraz IDEA Design Award z USA. Oprócz samego wzornictwa, nadesłane projekty są również sprawdzane pod kątem wielu innych czynników, takich jak materiał, innowacyjność, przyjazność dla środowiska, funkcjonalność, wygoda i bezpieczeństwo.

Opona Kumho Ecsta PS71

źródło: Kumho Tyre

Gama opon Kumho obejmuje wszystkie typy opon sportowych UHP, opony samochodowe letnie i zimowe, a także opony całoroczne i do samochodów dostawczych. Wszystkie produkty charakteryzują się optymalną wydajnością, dobrą responsywnością i wysokim komfortem. W zależności od specyfikacji zapewniają doskonałą stabilność przy dużych prędkościach, lepszą oszczędność paliwa i najlepszą przyczepność na śniegu i lodzie. W związku z najnowszymi osiągnięciami w sektorze samochodowym Kumho może również zaoferować specjalną oponę do pojazdów elektrycznych o nazwie Wattrun VS31.

Koreański producent jest również jednym z liderów w produkcji opon koncepcyjnych do samochodów koncepcyjnych. Za przykład mogą tutaj posłużyć:

  • innowacyjna opona terenowa do koncepcyjnego SUV-a Hyundai „Carlino”

  • bezpowietrzna opona koncepcyjna Kumho „BON - Narodziny natury”.

Opona Kumho Ecsta PS91

źródło: Kumho Tyre

Kumho dostarcza opony dla wielu modeli pojazdów klasy premium, takich marek jak BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, a od niedawna także Audi (Audi Q5 będzie wyposażone Kumho Crugen Premium KL33 w rozmiarze 235/55 R19 101H).

Na koreańskiego dostawcę stawiają też Jeep, Skoda, Renault, Hyundai i Kia.

 

Promocja poprzez sport

Firma jest poważnym graczem w międzynarodowym sporcie motorowym i w latach 2002-2016 była wyłącznym dostawcą opon do „Masters of Formula 3”. W rzeczywistości co najmniej 10 (!) najbardziej znanych kierowców F1 konkurowało i wygrywało na gładkich oponach wyścigowych Kumho (!).

Oprócz sportów motorowych, Kumho wspiera także kluby piłkarskie z najlepszych europejskich lig jako oficjalny partner w dziedzinie opon. Oprócz Schalke 04, Herthy BSC i Hamburgera SV z niemieckiej Bundesligi, patronuje też hiszpańskiej La Liga, a także Manchesterowi United i Tottenhamowi Hotspur z angielskiej Premier League.

 

Kumho Tyre wspiera Tottenham Hotspur

źródło: Kumho Tyre



Źródło: Kumho Tyre