Kumho Tyre - 60 lat na rynku, tak krótko a tak dużo!
W 2020 roku Kumho Tyre obchodzi 60-lecie istnienia. Z jednej strony sześćdziesiąt lat to dużo, ale z drugiej - Kumho to jedna z najmłodszych marek z wiodących producentów opon, co sprawia, że dotychczasowy sukces jest jeszcze bardziej imponujący. Ale od początku…
Jak to się zaczęło?
Wszystko zaczęło się od południowokoreańskiej firmy transportowej Kwangju Buslines, która nie była w pełni zadowolona z jakości dostarczanych opon do używanych w swoich usługach pojazdów. W związku z tym, właściciel Incheon Park postanowił założyć własną fabrykę opon pod nazwą Samyang Tire Co., a wkrótce potem wyprodukował pierwszą oponę do samochodów kompaktowych, jaką kiedykolwiek wyprodukowano w Korei Południowej.
Kolejny krok...
Wraz z dynamicznym rozwojem firmy i szybkim podbojem rynku koreańskiego, zdecydowano się na zrobienie kolejnego kroku i nawiązanie współpracy z amerykańskim producentem opon, co pozwoliło na zdecydowane rozszerzenie działalności.
Aby przyspieszyć ekspansję na rynku brytyjskim, w 1977 roku została założona spółka o nazwie Kumho Tyre. Pod tą nazwą opony rodem z Korei rozpoznawalne są dziś na całym świecie.
Kumho Tyre to globalny gracz posiadający obecnie 8 zakładów produkcyjnych w Korei, Wietnamie, Chinach i USA., a także centra badawczo-rozwojowe w Korei, Chinach, Europie i Ameryce Północnej. W 2016 w Macon (stan Georgia) otwarto najmłodszą i najbardziej zaawansowaną fabrykę opon. Fabryka wyposażona została w zautomatyzowany system produkcji, zaawansowany system śledzenia z technologią RFID, a także pojazdy sterowane laserowo i bezzałogowe pojazdy transportowe.
Co jest sekretem sukcesu?
W dużym skrócie - innowacyjne projekty oraz zaawansowane procesy produkcyjne. To właśnie inżynierowie Kumho byli pierwszymi, którzy:
-
wymyślili koncepcję opony typu Run Flat,
-
stworzyli 32-calową oponę do pojazdów typu SUV
-
zaprojektowali czerwone, niebieskie i żółte opony dymne do zawodów driftowych
-
wyposażyli Mercedesa-Benz Klasy A w opony z certyfikatem UE (185/65 R15 88H Solus KH15 MO) w 2007 roku
Opony Kumho produkowane są pod ścisłą kontrolą jakości i regularnie otrzymują wiele uznanych nagród. Konstrukcja bieżnika wielu opon UHP (Ultra High Performance, czyli opony o ultra wysokich osiągach), takich jak ECSTA PS91 oraz ECSTA PS71 czy SUV Crugen HP71, została wyróżniona wieloma nagrodami Design Awards. Opony Kumho otrzymały m.in. nagrodę Good Design Award 2020 (G-Mark) dla dwóch swoich produktów, dzięki czemu firma jest laureatem wszystkich czterech najbardziej prestiżowych nagród w świecie design. Lista obejmuje iF Design Award i Red Dot Design Award z Niemiec oraz IDEA Design Award z USA. Oprócz samego wzornictwa, nadesłane projekty są również sprawdzane pod kątem wielu innych czynników, takich jak materiał, innowacyjność, przyjazność dla środowiska, funkcjonalność, wygoda i bezpieczeństwo.
Opona Kumho Ecsta PS71
źródło: Kumho Tyre
Gama opon Kumho obejmuje wszystkie typy opon sportowych UHP, opony samochodowe letnie i zimowe, a także opony całoroczne i do samochodów dostawczych. Wszystkie produkty charakteryzują się optymalną wydajnością, dobrą responsywnością i wysokim komfortem. W zależności od specyfikacji zapewniają doskonałą stabilność przy dużych prędkościach, lepszą oszczędność paliwa i najlepszą przyczepność na śniegu i lodzie. W związku z najnowszymi osiągnięciami w sektorze samochodowym Kumho może również zaoferować specjalną oponę do pojazdów elektrycznych o nazwie Wattrun VS31.
Koreański producent jest również jednym z liderów w produkcji opon koncepcyjnych do samochodów koncepcyjnych. Za przykład mogą tutaj posłużyć:
-
innowacyjna opona terenowa do koncepcyjnego SUV-a Hyundai „Carlino”
-
bezpowietrzna opona koncepcyjna Kumho „BON - Narodziny natury”.
Opona Kumho Ecsta PS91
źródło: Kumho Tyre
Kumho dostarcza opony dla wielu modeli pojazdów klasy premium, takich marek jak BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, a od niedawna także Audi (Audi Q5 będzie wyposażone Kumho Crugen Premium KL33 w rozmiarze 235/55 R19 101H).
Na koreańskiego dostawcę stawiają też Jeep, Skoda, Renault, Hyundai i Kia.
Promocja poprzez sport
Firma jest poważnym graczem w międzynarodowym sporcie motorowym i w latach 2002-2016 była wyłącznym dostawcą opon do „Masters of Formula 3”. W rzeczywistości co najmniej 10 (!) najbardziej znanych kierowców F1 konkurowało i wygrywało na gładkich oponach wyścigowych Kumho (!).
Oprócz sportów motorowych, Kumho wspiera także kluby piłkarskie z najlepszych europejskich lig jako oficjalny partner w dziedzinie opon. Oprócz Schalke 04, Herthy BSC i Hamburgera SV z niemieckiej Bundesligi, patronuje też hiszpańskiej La Liga, a także Manchesterowi United i Tottenhamowi Hotspur z angielskiej Premier League.
Kumho Tyre wspiera Tottenham Hotspur
źródło: Kumho Tyre
Źródło: Kumho Tyre