Poznaj nasze marki


MICHELIN e.Primacy - nowość wśród opon premium!

Opona MICHELIN e.Primacy - innowacyjna, oszczędna i przyjazna środowisku - do aut spalinowych, elektrycznych i hybrydowych

 

W 2021 r. Michelin otwiera nowy rozdział, wprowadzając na rynek oponę MICHELIN e.Primacy o najniższych oporach toczenia w swojej kategorii.1

Dzięki wyjątkowo niskim oporom toczenia MICHELIN e.Primacy posiada klasę A efektywności energetycznej i klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni. To jeden z najlepszych wyników na rynku, zważywszy, że opony klasy A oporów toczenia i klasy A lub B przyczepności na mokrej nawierzchni stanowią mniej niż 1% opon dostępnych na rynku.2

Współczynnik oporu toczenia nowej MICHELIN e·Primacy jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów. Oznacza to ograniczenie zużycia paliwa nawet o 0,21 l/100 km, a wraz z nim obniżenie emisji CO2 o 5 g w VW Golf 7 1.5 TSI lub zwiększenie zasięgu VW e.Golf o 7%.3

fot. Michelin


MICHELIN e.Primacy będzie dostępna w sprzedaży od marca 2021 r. w 56 rozmiarach od 15 do 20 cali, dzięki czemu będzie ją można montować w najpopularniejszych modelach samochodów z silnikiem spalinowym i elektrycznym – do samochodów miejskich, sedanów i kompaktowych SUV-ów

Pokonanie oporu toczenia opony pochłania 20-30% paliwa. MICHELIN e.Primacy jest oponą o najniższych oporach toczenia w swojej kategorii. Dzięki temu ma klasę A efektywności energetycznej i klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni. Niski opór toczenia e.Primacy w liczbach to mniejsze zużycie paliwa o ok. 0,21 l/100 km i oszczędność ok. 80 euro w całym okresie eksploatacji opony.

 

fot. Michelin

 

MICHELIN e.Primacy stanowi również zachętę do zmiany w kierunku elektromobilności oraz napędów hybrydowych. Jej wyniki dotyczące oporów toczenia poprawiają efektywność energetyczną pojazdu elektrycznego o zasięgu 400 km o około 7%, czyli dodatkowe 30 km w porównaniu do innych opon ze swojej kategorii.

Niższe zużycie paliwa przekłada się także na ograniczenie emisji CO2. Korzyść dla środowiska to około 174 kg mniej dwutlenku węgla w atmosferze w całym okresie eksploatacji opony.

 

MICHELIN e.Primacy w liczbach

  • 27%: ograniczenie oporów toczenia MICHELIN e.Primacy w porównaniu do innych opon tej kategorii4

  • 0,21 l/100 km: średnie obniżenie zużycia paliwa5

  • 80 €: oszczędność wydatków na paliwo na 35 000 km6

  • 174 kg: redukcja emisji CO2 przez cały okres użytkowania opony z korzyścią dla środowiska7

  • 7%: wzrost zasięgu pojazdów z napędem elektrycznym8

  • 56: liczba dostępnych rozmiarów (od 15 do 20 cali)

 

1. Dane na podstawie testów oporów toczenia przeprowadzonych na zlecenie Michelin w czerwcu i sierpniu porównując opony Michelin e.Primacy z Michelin Primacy 4, Bridgestone Turanza T005. Continental EcoContact6 , Continental Premium Contact6, Dunlop BlueResponse, Goodyear EfficientGrip2 Pirelli Cinturato P7 Blue oraz Pirelli Cinturato P7.

2. Jest to analiza ocen letnich opon do samochodów osobowych z bazy danych Lizeo z czerwca 2020 r.

3. Wyliczenie na podstawie analizy szczegółowych danych testu opon przeprowadzonego na maszynie przez Applus Idiana na zlecenie Michelin w czerwcu (opona nowa) i sierpniu (opona z bieżnikiem startym maszynowo do wys. 2 mm) 2020 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91V. W teście porównywano opony MICHELIN e.Primacy (nowa: 5,58 kg/t, zużycie: 5,13 kg/t) z oponami MICHELIN PRIMACY 4 (nowa: 7,74 kg/t, zużycie: 6,25 kg/t), BRIDGESTONE TURANZA T005 (nowa: 7,17 kg/t, zużycie: 5,81 kg/t), CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nowa: 6,39 kg/t, zużycie: 5,49 kg/t), CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nowa: 8,93 kg/t, zużycie: 6,94 kg/t), DUNLOP BLURESPONSE (nowa: 7,97 kg/t, zużycie: 5,54 kg/t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nowa: 7,01 kg/t, zużycie: 5,38 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nowa: 6,96 kg/t, zużycie: 6,30 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 (nowa: 8,79 kg/t, zużycie: 6,97 kg/t). Zużycie paliwa zależy przede wszystkim od stylu jazdy, charakterystyki technicznej pojazdu oraz ciśnienia w oponach.

4. Jak w odwołaniu 3

5. 174 kg CO2 to ilość gazu, jaką emituje do atmosfery VW Golf VII (2) MY2020 1.5 TSI EVO 130 BLUEMOTION TECHNOLOGY 7CV CARAT BV6 5P na dystansie 1611 km (https://www.lacentrale.fr/fiche-technique-voiture-volkswagen-golf-vii+(2)+1.5+tsi+evo+130+bluemotion+technology+7cv+confortline+bv6+5p-2020.html) (Źródło: https://www.iea.org/areas-of-work/programmes-and-partnerships/the-iea-mobility-model)

6, 7, 8 Jak w odwołaniu 5

 

Żródło: materiały prasowe marki Michelin