Poznaj nasze marki


Nowość: MICHELIN Pilot Sport EV – opona do elektrycznych samochodów sportowych

W kwietniu na rynek trafi absolutna nowość od MICHELIN, czyli bieżnik PILOT SPORT EV -  opona zaprojektowana z myślą o właścicielach elektrycznych samochodów sportowych. Czyni to markę jedynym producentem ogumienia, który działa na rynku oryginalnego wyposażenia i wymiany do sportowych samochodów elektrycznych. Opona dostępna będzie w 16 rozmiarach pasujących do felg o średnicy od 18’’ do 22”. Na wyposażenie oryginalne przygotowano 11 rozmiarów, a na rynek wymiany 5 rozmiarów.

źródło: Michelin

MICHELIN PILOT SPORT EV to opona, która doskonale wpisuje się w założenia marki, czyli zapewnia niski poziom hałasu oraz jest neutralna pod względem emisji CO2 w momencie zakupu. “Neutralność węglowa w momencie zakupu” jest jednym z głównych założeń rozwoju producenta na najbliższe lata. Strategia marki zakłada, że do 2050 r. Grupa Michelin osiągnie neutralność węglową wszystkich zakładów. Na dowód tego już od 2010 r. ograniczono emisyjność dwutlenku węgla w swoich fabrykach aż o 25%. Michelin współfinansuje także wszelkie projekty nakierowane na poszukiwanie rozwiązań, które umożliwiają pochłanianie CO2 lub osiągnięcie zero emisyjności fabryk. 

W oponie MICHELIN Pilot Sport EV zastosowano technologię ElectricGrip Compound, w której centralna część bieżnika jest wykonana z twardej mieszanki zapewniającej przyczepność niezbędną do pokonania wysokiego momentu obrotowego elektrycznych samochodów sportowych. Ściany boczne MICHELIN Pilot Sport mają ten sam wzór i aksamitne wykończenie co opona Michelin Formuły E.

Dzięki konstrukcji MaxTouch, która maksymalnie zwiększa kontakt opony z nawierzchnią i równomiernie rozprowadza siły przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów, opona posiada dłuższą żywotność bieżnika bez konieczności ustępstw w innych obszarach osiągów.

źródło: Michelin

MICHELIN Pilot Sport EV zapewnia:

  • optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni (klasa B według europejskich norm etykietowania) niezależnie od stopnia zużycia opony przy uwzględnieniu większej masy i jej rozkładu charakterystycznych dla samochodów sportowych o napędzie elektrycznym;
  • znakomitą odporność na zużycie dostosowaną do wysokiego momentu obrotowego i przyspieszenia, które są typowe dla tego rodzaju samochodów;
  • bardzo niski opór toczenia, który zwiększa zasięg pojazdu dodatkowo do 60 kilometrów,  umożliwiając kierowcom pełne wykorzystanie potencjału elektrycznego samochodu sportowego (wewnętrzne badanie oporu toczenia z października 2020 roku);
  • odczuwalny poziom hałasu niższy o 20 proc. dzięki technologii MICHELIN Acoustic, czyli specjalnie opracowanej pianki poliuretanowej, która zmniejsza hałas w pojeździe, zapewniając jeszcze większy komfort jazdy samochodami elektrycznymi.

Według planów marki, będących jednocześnie odpowiedzią na obowiązujące trendy w świecie motoryzacji, do 2024 r. ośmiokrotnie zwiększona zostanie sprzedaż opon na szybko rozwijającym się rynku pojazdów z napędem elektrycznym.

 

Źródło: Michelin